czwartek, 6 grudnia 2018

Gestalt


Koncepcję tę określił w 1977 H. G. Petzold i G. J. Brown ( B. Śliwerski Pedagogika Gestalt „Gestalt” wydanie specjalne, Kraków 1992 )
               Inspirację teoriopoznawczą dla idei Gestalt stanowi psychologia humanistyczna wraz z psycho- i socjoterapią.
Podobnie jak w wychowaniu otwartym edukację w szkołach bazujących na pedagogice Gestalt cechuje szczególna troska o rozwój. Stąd w konsekwencji ścisła współpraca rodziców z nauczycielami w sferze poznawania dziecka, rozwijanie jego możliwości, zainteresowań.
Pedagogika Gestalt zakłada współistnienie dzieci, rodziców, nauczycieli w procesie edukacji. Dziecko przychodzi do szkoły z domu rodzinnego, czyli z jednego środowiska, które jest dobrze znane dziecku, w drugie środowisko. Z pewnym bagażem doświadczeń, przeżyć dziecko przenika do środowiska szkolnego gdzie się przekształca i doskonali, a co za tym idzie – rozwija.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.