Rodzina i przedszkole to dwie instytucje wychowawcze,
których głównym zadaniem jest troska o prawidłowy rozwój dziecka. Aby rozwój
ten przebiegał w sposób jak najbardziej harmonijny niezbędna jest ścisła
współpraca pomiędzy tymi środowiskami. Czasami inicjatywa kontaktów wypływa od
rodziców, ale znacznie częściej od nauczycieli. Wynika to stąd, że ci pierwsi
nie mają zbyt dużej wiedzy pedagogicznej, nie dostrzegają wielu problemów
związanych z pobytem dziecka w placówce, natomiast nauczycielka z racji swoich
kompetencji potrafi dostrzec trudności, jakie ma dziecko, szybciej je zauważyć
i zasygnalizować rodzicowi. Następnym krokiem powinno być uściślenie kontaktów
w celu znalezienia przyczyn powstałego problemu oraz jego wyeliminowania. Na
właściwe zorganizowanie współpracy przedszkola z rodzicami zasadniczy wpływ ma
życzliwy i partnerski stosunek nauczycieli i rodziców oraz wzajemne
zrozumienie. Dobrze zorganizowana współpraca służy osiąganiu przez placówkę
dobrych wyników w pracy opiekuńczej i wychowawczo-dydaktycznej oraz przyczynia
się do likwidowania wielu trudności w domu.
Chcąc poznać zdanie rodziców na temat
konieczności współpracy domu i przedszkola poprosiłam ich o wypowiedzi w tej
kwestii zadając kilka pytań w przygotowanej ankiecie.
Tabela nr 1. Opinia badanych rodziców odnośnie
potrzeby współpracy z przedszkolem.
Charakter opinii
|
Liczba
|
%
|
pozytywna
|
36
|
94,8
|
negatywna
|
2
|
5,2
|
Razem
|
38
|
100
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.